Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Lördagkväll...

Av Sara - 24 november 2007 21:50

Det är lördag kväll och det har varit full fart hela dagen... Vilma hade show med sin Funky Kids idag, stor show på Joar Blå i Enköping, 10 grupper som vardera hade 2 nummer var, en och en halv timme, fullsatt - total succe!!

I kväll har vi tittat på "Natt på museum", den var rolig men jag är dunderförkyld så det var lite jobbigt att skratta...


Hur gick det för mig i går på mina lektioner?

Bra, bra, bra - jag upprepar det som jag tidigare har skrivit: "Det är så skönt att var ute i verkligheten och få möjlighet att förankra det jag lärt mig". I går hade jag lektion nummer 16 och 17. Jag har två elever (samt klassläraren) kvar att lära ut Photo Story till, och de kommer förhoppningsvis på måndag. På måndag börjar jag också dela in eleverna i mindre grupper, med ca 4 i varje, de ska då få börja arbeta med bilderna från lägerskolan som de var på tidigare i höstas.

Genom att ge eleverna tillfälle att få skapa en gemensam fotoberättelse i Photo Story med bilder som är tagna på och av dem själva, hoppas jag att eleverna ska känna att detta arbete sker i ett för dom meningsfullt sammanhang. Jag känner att det är oerhört viktigt att klassen känner att de vill fortsätta jobba med programmet som jag har lärt dem under mina två VFU-veckor. Nästa vecka hoppas jag att jag får tillfälle att "peppa" eller inspirera kanske jag ska säga, min handledare så hon fortsätter att arbeta vidare med programmet. På www.ur.se har jag hittat en sida där flera hundra skolelever har publicerat sina Photo Story-berättelser, jag hoppas att min handledare kanske kan spinna vidare på något som hon ser där. Jag vet också att min handledare vill lära sig programmet och få tipps och ideér, men jag vet också att i skolans värld är TID en bristvara. Så, jag känner lite press inför nästa vecka....men det ska nog gå bra.


Avslutningsvis vill jag bara rekommendera alla Er som läser detta, att får ni tillfälle att vara på Lillkyrkaskolan under någon framtida VFU - ta den chansen, ni kommer inte att ångra Er.


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 januari 2008 16:17

Halloj...   Förra veckan avslutade jag min kurs i IKT. Jantelagen slår ofta sina klor i mig, och det är svårt att berätta vad jag är duktig på. Men, nu tänker jag göra det i alla fall. På Universitetet kan man få IG, G eller VG i betyg. Jag fick VG +...

Av Sara - 22 december 2007 12:11

Jag och Antonio Banderas vill önska er alla en riktigt God Jul...   Jag måste också meddela att min blogg håller på att "dö", känns inte som att tiden finns, nu när bloggandet under VFU:n är över... Men gråt inte, jag kanske kommer tillbaka...   Tj...

Av Sara - 1 december 2007 12:19

  Jaha, igår tog alltså VFU-period nummer 2 slut...men jag får träffa eleverna nästa vecka då jag ska jobba en förmiddag i klassen...tur för mig.   I går fredag började elevernas dag med att det var adventsfirande i kyrkan och efter det var det fika...

Av Sara - 29 november 2007 18:57

Här kommer Vilma Långstrump, tjolahopp tjolahopp.... och en snorig, hostande bloggare...   Nu har jag kommit till näst sista dagen på denna VFU-period..snyft. Men, men ibland måste det roliga få ett slut..ha ha ha. Skämt å sido, idag har jag haft le...

Av Sara - 28 november 2007 16:15

Jag är fortfarande hostig och lite febrig, men med lite "kuckelimuckmedecin" som Karlsson på taket använder sig av så blir jag bättre....   Jag har alltså varit hemma idag, och planerat för de två sista dagarna på min VFU - känns som att jag kommer a...

Presentation

Omröstning

Ser du fram emot att komma ut på VFU?
 Ja
 Nej
 Lite

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards